Danone gaat voortaan rechtstreeks babymelkpoeder van Nutrilon met een Nederlands etiket aanbieden in China, via het online platform Tmall Global.
De maatregel is bedoeld om tegemoet te komen aan de aanhoudend grote vraag uit China. Ook wil het moederbedrijf van Nutricia daarmee de beschikbaarheid van Nutrilon in Nederland verder verbeteren.
Nutrilon-babymelkpoeder is in winkels in ons land nog altijd lastig te verkrijgen. Hamsterende Chinezen kopen soms enorme partijen op.
Vanuit China is grote vraag naar Nederlands melkpoeder vanwege verschillende voedselschandalen in het land. Veel mensen daar vertrouwen het Chinese babymelkpoeder niet meer. De prijs via het online platform ligt overigens wel hoger dan wat er in Nederlandse winkels afgerekend hoeft te worden.
Om lege schappen te voorkopen voerde de fabrikant zijn Europese productie van babymelkpoeder vorig jaar al flink op. Ook zorgde Danone ervoor dat Nederlandse ouders het product direct via het internet kunnen bestellen.
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl